Het Zwitserse Emmi, bekend om haar kaasfondue en wereldmarktleider op het gebied van Zwitserse kaas, heef een kant en klare kaasfondue op de markt gebracht. Ardagh Group en DéDutch hebben een grote rol gespeeld in dit project. Waarbij gebruik is gemaakt van concept-uitgangspunten ontwikkeld door de Universiteit van Twente.
Snelheid en gemak zijn in onze samenleving steeds belangrijker geworden. Dit is ook van toepassing op het bereiden van een maaltijd. Dit was een reden voor Emmi om een kwalitatief hoogwaardige ready-to-use kaasfondue te ontwikkelen passend bij deze trend.
Ik heb hierbij vanuit Dreamtags verschillende concept ideeën mogen maken voor DéDutch/Emmi. De concept ideeën waren voornamelijk gericht op de fondue houder en niet om het blik.
Nederland is het eerste land waar deze fondue is gepresenteerd door Emmi. Er is tijdens het ontwerp proces onder andere aandacht besteedt aan duurzaamheid, snelheid en gebruiksgemak. Er is door dit concept geen speciale fonduepan nodig en de kaasfondue is in korte tijd gereed.
De materialen van dit product zijn makkelijk te scheiden en de houder is herbruikbaar. Het materiaalgebruik, de vorm en de productietechnologie zijn voor dit product innovatief.
Dit product is sinds week 41 van 2015 exclusief verkrijgbaar bij de Albert Heijn.